{"id":3804,"date":"2014-02-21T12:02:09","date_gmt":"2014-02-21T11:02:09","guid":{"rendered":"http:\/\/www.succeswebsites.nl\/?p=415"},"modified":"2014-02-21T12:02:09","modified_gmt":"2014-02-21T11:02:09","slug":"meer-omzet-website","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/helpcentrum.succeswebsites.nl\/meer-omzet-website\/","title":{"rendered":"Haal meer omzet uit je website"},"content":{"rendered":"
Natuurlijk wil jij als ondernemer meer omzet halen uit je website. Maar hoe doe je dat? \u2028Mijn advies is simpel en concreet: lees de pagina\u2019s op je site nog eens goed en kritisch door. Afgelopen periode heb ik me verdiept in het effect van goede teksten, content dus. Volgens mij kunnen de teksten op 9 van de 10 pagina\u2019s doeltreffender. Hierbij mijn 5 tips om meer te bereiken met de teksten van je website.<\/p>\n
Allereerst zal ik je uitleggen wat ik vind: Een website is een belangrijk verkoopkanaal voor je product en\/of dienst. Iedere pagina van de site moet er dan ook op gericht zijn om de behoeften van de gewenste doelgroep te vervullen en om vragen te beantwoorden. \u2028Je geeft informatie en uitleg, biedt iets aan of roept een vraag op die bezoekers aan het denken zet. Daarnaast wil ik dat elke pagina stuurt op een actie van de bezoeker. Want ik vind het erg fijn als die bezoeker mijn klant wordt. Dat is mijn doel als iemand je site bezoekt.<\/p>\n
Je website is een belangrijk verkoopkanaal: Wat is het doel per pagina? Denk daar over na. En wordt dat doel bereikt met de huidige teksten? Je moet jezelf verkopen. Als jij de goedkoopste bent moet je dit duidelijk maken. Ben je de duurste? Leg uit dat de geleverde kwaliteit aanzienlijk hoger is dan je concurrent.<\/p>\n
Vervul jij de behoeften van je doelgroep via je website? Geef je wel antwoord op de vragen die jouw doelgroep heeft? Welke problemen kan een bezoeker hebben waarvoor hij op Google gaat zoeken en via de zoekmachines op jouw site terecht komt?<\/p>\n
Stel jezelf bij het lezen van de content deze vragen: Welke informatie geef je op je site? Stimuleer je het denkproces van bezoekers? Bied je een oplossing voor potenti\u00eble problemen? Wek je vertrouwen bij de bezoeker doordat je het gevoel geeft dat je het echt voor hem\/haar hebt geschreven?<\/p>\n
Is ervoor gezorgd dat al je pagina\u2019s tot actie aanzetten? Als de bezoeker slechts een bezoeker blijft bereik je niks. Waar kan de bezoeker zich inschrijven voor je nieuwsbrief? Of voor je eBook? Waar kan hij contact met je opnemen? Welke drempels zijn er op je site om contact op te nemen? Haal die weg. Een contactformulier invullen is een laagdrempeligere manier om contact met je op te nemen dan wanneer je bezoekers verplicht om je Sales afdeling te bellen. Dan doen mensen minder snel.<\/p>\n
Je mag jezelf verkopen maar overdrijf het niet. Bedenk dat de bezoeker al bij jou is terechtgekomen en dat hij alleen nog maar het vertrouwen hoeft te krijgen in jouw product of dienst. Hij zoekt bevestiging, geef hem die op je site. Je hebt te allen tijde met mensen te maken. Wees eerlijk en oprecht, dat schept vertrouwen.<\/p>\n
Heb je wat aan deze tips? Deel dit blog met je netwerk en laat een reactie achter!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Natuurlijk wil jij als ondernemer meer omzet halen uit je website. Maar hoe doe je dat? \u2028Mijn advies is simpel en concreet: lees de pagina\u2019s op je site nog eens goed en kritisch door. Afgelopen periode heb ik me verdiept in het effect van goede teksten, content dus. Volgens mij kunnen de teksten op 9 […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":3320,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_exactmetrics_skip_tracking":false,"_exactmetrics_sitenote_active":false,"_exactmetrics_sitenote_note":"","_exactmetrics_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[21],"tags":[],"class_list":["post-3804","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-meer-resultaat"],"yoast_head":"\n